donderdag 10 maart 2016

Een nieuw begin

©Sigrid Princen

Hier hangen we dan. Knus bij elkaar in een dikke tros. Het is nog te koud om allemaal in actie te schieten, maar op de mooie dagen is er een enkeling die naar buiten vliegt.

Ik ook. Als de zon lekker op Onze Stad schijnt, dan voel ik de warmte tot me doordringen. Dan baan ik me een weg naar buiten, begroet ik de zon en spreid ik mijn frĂȘle vleugels om op verkenning te gaan. Veel valt er buiten nog niet te rapen, de winter is nog volop bezig. 
Toch kondigt de lente zich aan op dagen als vandaag. De zon schijnt, hier en daar staan er winterbloemen, zelfs een handjevol lentebloem. Daar kan ik een beetje voedsel halen om onze voorraad aan te vullen.

Bijna een jaar geleden is het, dat ons Volk naar hier verhuisde. Een rit van Lier naar Haacht, meer dan ver genoeg voor ons om niet in de war te zijn en de weg naar onze vroegere woonplaats terug te nemen. 
We konden een nacht bekomen en bij de eerste zonnestralen merkten we dat er iets anders was. De zon viel op een andere manier op onze kast, en bij het buiten komen zagen we dat de hele omgeving anders was. Maar we voelen ons hier thuis. Het was een nieuw begin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten